Carlsberg overtager Aarhus Festuge
Bryggerigiganten går nu nye veje i forsøget på at indynde sig hos indbyggerne i landets næst største by.
Det er første gang nogensinde, Carlsberg samarbejder med Aarhus Festuge, og begge parter har store forventninger til samarbejdet.
- For Carlsberg er det en mangeårig drøm, der går i opfyldelse. Aarhus Festuge er noget helt særligt, der løfter sig langt ud over at være en lokal begivenhed. Vi ser nu frem til sammen med Aarhus Festuge at udvikle ideer og tiltag, som kan føje nyt til Festugen, siger salgsdirektør i Carlsberg, Per Wilhelmsen.
Sponsorchef i Aarhus Festuge, Anders Dahlstrup, kalder aftalen for ”et kvalitetsstempel” af Festugen.
Farvel til Ceres?
Med aftalen glider Royal Unibrew og i særdeleshed Ceres altså yderligere i baggrunden i den by, man traditionelt har siddet tungt på.
I juni sidste år forsvandt Ceres fra maven af de hvide trøjer, som det lokale fodboldhold fra AGF spiller i, for at blive erstatte af Krifa.
Royal Unibrew har dog på anden vis fortsat sit engagement i AGF på et betydeligt økonomisk niveau.