Kødgrossist hjælper Naturli' ind i USA
Naturli' Foods gør nu for alvor klar til at erobre det amerikanske marked med sine plantebaserede fødevarer. Det sker via en samarbejdsaftale med en kæmpestor kødgrossist.
- Vi står overfor et historisk gennembrud på det amerikanske marked via en samarbejdsaftale med den kendte og anerkendte kødgrossist LaFrieda. Virksomheden forsyner flere tusinde restauranter og hoteller i New York-området med kød- og fjerkræprodukter, konstaterer Naturli'-direktør Henrik Lund i en pressemeddelelse.
- Virksomheden leverer desuden til 600 supermarkeder, blandt andet til Wakefern/Shoprite med 350 butikker, hvor LaFrieda skal levere Hakket og The Burger fra Naturli’, tilføjer han.
Aftalen kommer knap tre år efter, at Naturli' i december 2017 lancerede plantebaseret fars, som ifølge virksomheden var den første af sin slags på verdensplan: En frisk plantefars, som ligger ved siden af hakket oksekød i køledisken og kan erstatte hakket oksekød.
Målet var på tre år at tage tre procent af markedet for hakket oksekød i Danmark. Efter et år på markedet var markedsandelen ifølge Naturli' Foods fem procent, og siden lanceringen er 19 eksportmarkeder kommet til – og nu altså også USA.
Naturli’s mål er at sælge for et tocifret millionbeløb i dollars over de næste tre år.
- En stor og anerkendt kødgrossist som LaFrieda er det perfekte match, fordi virksomheden har muskler og anerkender, at planteproteiner er en vigtig del af fremtiden, siger Henrik Lund.