Trendgrossist får millioninvestering - næste stop: Europa
Den lille grossistvirksomhed Delidrop, der har specialiseret sig i finde små producenter og hjælpe dem ud på detail- og horeca-markedet, har nu rundet 3 mio. kr. i investeringer og gør klar til at indtage det europæiske marked.
- Det er meget svært for iværksættere og mikroproducenter at komme uden for eget nærområde, uden for Danmark og ud på eksportmarkederne. Det er en kæmpeopgave for små virksomheder. Den opgave hjælper vi dem med, og dermed kan de vokse hurtigere, fortæller Delidrops adm. direktør, Rasmus Linnet.
Den Aarhus-baserede virksomhed har brugt hjembyen som proof of concept og udviklet et franchise, der nu er klar til at blive rullet ud i Europas metropoler. Målet med den nye kapitalindsprøjtning er at åbne de første 2-3 franchises i Europa.
Delidrops ambition er, via kunstig intelligens, at spotte food trends på specifikke markeder, og dermed hvilket sortiment der vil slå igennem på det pågældende marked. I samarbejde med lokale mikroproducenter og fødevareiværksættere vil de ramme efterspørgslen i markedet.
Den nye investor er Greenwise Invest.
- Der er flere grunde til, at vi har valgt at investere i Delidrop. Det er essentielt for den grønne omstilling, at nye virksomheder bliver ”født grønne” i alle brancher – Delidrop kan levere infrastrukturen til de små fødevarevirksomheder, hvor bæredygtighed er bærende elementer. Delidrop har et stærkt forretningskoncept, som har potentiale til at blive gamechanger inden for foodservice, fortæller adm. direktør Mikkel Ploug.