23948sdkhjf

Too Good To Go runder 100 millioner lykkeposer

Med godt fem år på bagen har Too Good To Go, der er mellemleddet mellem butikker og restauranter og forbrugere, netop rundet 100 millioner solgte lykkeposer.

Siden starten i Danmark har Too Good To Go ekspanderet til 17 markeder, så de nu både er til stede flere steder i Europa og i USA og Canada.

De knap 50 millioner brugere og 100.000 partnere med de 100 millioner lykkeposer med overskudsvarer dermed ifølge virksomheden selv derfor sparet en CO2-udledning på 250.000 tons CO2-ækvivalenter.

I dag bliver der solgt omkring 200.000 lykkeposer dagligt, og det betyder, at Too Good To Go satser på at ramme en milliard inden udgangen af 2024.

- 2,5 milliarder tons spiseegnet mad går hvert år til spilde på globalt plan. Det er så vanvittigt et tal, at det kan være svært at forholde sig til - men det er der heldigvis rigtigt mange af vores brugere og partnere, der gør. Det er vi meget taknemmelige for, for vi kan kun løse madspildsproblemet, hvis vi hjælper hinanden. De 100 millioner lykkeposer er en vigtig milepæl, fordi vi har vist, at vi via samarbejde og relativt overkommelige indsatser i det daglige kan opnå imponerende resultater i det store billede. Der er stadig langt endnu, men vi er godt på vej, siger Mette Lykke, CEO for Too Good To Go, i en pressemeddelelse.

I Danmark har Too Good To Go 2,4 millioner brugere. Listen af partnere tæller blandt andet Netto, Fakta, Føtex, Lagkagehuset, Circle K og en række kantiner, festivaler og andre events.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093