23948sdkhjf

Linkedin-opslag gav pote: Var ellers brændt inde med 1000 chokoladejulekalendre

CEO hos Social Foodies Casper Scheibye har lavet en fejl.

Det skrev han i går på Linkedin.

Den fejl han havde begået var at have tillid til en aftale om salg af 1000 styk af virksomhedens Social Foodies julekalendre til en B2B-kunde.

"Men vi blev sgu brændt af", skrev han.

Det betyder, at virksomheden står tilbage med en masse chokoladejulekalendre, der skal sælges inden 1. december.

Virksomheden er lille og selvom tanken om, at sætte mennesket over profit med bæredygtige råvarer, så kan Social Foodies ikke holde til at stå med så mange usolgte julekalendre, fremgår det af opslaget.

- Det er sjældent jeg kravler ud på LinkedIn og spørger om hjælp. Det fik mig til at tænke på, om ikke, vi alle kunne blive lidt bedre til at række hånden ud... Bare en gang i mellem, skrev Casper Scheibye ligeledes i opslaget i går. 

Og det har båret frugt. I en mail til Food Supply skriver han: 

"Efter mit opslag i går er det dog gået helt amok og jeg tror vi kommer til at melde udsolgt ret hurtigt".

Bæredygtig tankegang

Julekalenderen er designet så den bruger mindst mulig emballage. Chokoladen produceres på chokoladefabrikken Cocoafair i Cape Town. Og det er netop chokoladefabrikken det kommer til at gå ud over, hvis ikke kalendrene afsættes. Ved at købe julekalenderen er man nemlig med til at sikre arbejdspladser på fabrikken, der ligger i et land, der har været særdeles hårdt ramt af corona.

I Danmark er det Frak der står bag pakningen af julekalenderen. Det er en organisation, der arbejder med unge fra udsatte byområder og som udfører virksomhedsopgaver med supervision.

Social Foodies har i øjeblikket seks egne butikker og en franchise-butik i Aarhus. Derudover sælger virksomheden direkte til B2B-kunder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.139