Geia Food køber op på convenience-markedet
Nordjyske Geia Food har købt den københavnske virksomhed Food Partners World, der er specialist i at udvikle og levere convenience-baserede mad- og drikkevarer.
Det oplyser Geia Food-direktør Claus Ravnsbo.
Prisen er fortrolig, fortæller han til Food Supply.
Food Partners World er lige som Geia Food en handelsvirksomhed uden egen produktion, men den opererer i et andet felt, hvor fokus er på det, som Geia Food-direktøren kalder "ultrafriske måltidsløsninger".
Det handler blandt andet om friske måltidssalater med otte dages holdbarhed og om friskpresset juice. Produkterne bliver fremstillet dels i Danmark, dels i andre europæiske lande.
- Hos Geia Food er convenience i forvejen en af de helt store kategorier, men det handler mere om eksempelvis frosne pizzaer og færdigretter eller kølede pandekager.
- Med købet af Food Partners World ønsker vi at sætte mere fokus på de helt friske og sunde måltidsløsninger og drikkeprodukter – et område, der kommer til at vokse kraftigt de kommende år, konstaterer Claus Ravnsbo.
- Førende specialist
Han betegner Food Partners World som en af de førende specialister inden for udvikling og levering af kvalitetsfulde convenienceprodukter i Norden.
Food Partners World omsætter årligt for cirka 115 millioner kroner. Der er 10 medarbejdere på kontoret i København, og de bliver alle i virksomheden, oplyser Claus Ravnsbo
Det gælder således også de tre grundlæggere, Daniel Straub-Hamp, Carsten Mortensen og Tim Klöcke, som tilsammen også fortsætter med at stå for den daglige drift.
De har ifølge Claus Ravnsbo reinvesteret en del af deres provenu fra salget af virksomheden, så de nu ejer en del af Geia Food-koncernen.
Blandt kunderne hos Food Partners World finder man convenience-butikker i hele Norden, servicestationer og detailkæder. Virksomheden har gennem årene lanceret en række succesfulde varemærker som Palæo, Lundberg og Great og udvikler også koncepter med kunderne under disses egne varemærker.