Innocent Kids Smoothies kåret som Årets Lancering 2011
Børnene fik i 2011 deres egen smoothie, da Innocent Drinks med stor succes lancerede deres Kids Smoothie på det danske marked.
Om de nominerede skriver Nielsen:
"Der blev lanceret mange nye produkter i 2011. Hos Nielsen har vi fundet de fire lanceringer, som vi synes, er de mest succesfulde. Udover Innocent Drinks med deres Kids Smoothie lancerede Reckitt Benckiser en automatisk håndsæbe ved navn Dettol No Touch, Wasa tilføjede en müslibar - Wasa Crisp&Cereals – til deres produktportefølje, og Dr. Oetker har fået stor succes med at lancere en nyhed inden for dybfrost pizza - Stoneoven Tradizionale Pizza.
Alle 4 produkter har opnået betydelige markedsandele i deres kategorier, som i samme periode voksede. Men den mest bemærkelsesværdige lancering var altså Innocent Kids Smoothies, som løb af med prisen og æren af at komme med i rækken af stærke mærkevarer, som Nielsen gennem de sidste 11 år har uddelt prisen til."
Om vinderen - Innocent:
"Samtidig med at Innocent Kids produkterne har klaret sig flot, hvad angår målbare facts, synes vi hos Nielsen, at Innocent har fortjent opmærksomhed for deres nytænkning inden for kategorien ved at komme med et velsmagende og sundt alternativ til andre – sukkerholdige – produkter til børn. Produktet indeholder ikke tilsat sukker eller tilsætningsstoffer, og samtidig kan en smoothie erstatte en af anbefalede stykker frugt, som vi alle – inkl. børn – bør indtage hver dag.
Innocent Kids Smoothie har siden sin lancering i foråret 2011 opnået en markedsandel på 27% (i perioden 23. april – 20. maj 2012), og samtidig er smoothie-kategorien vokset med 26% i det seneste rullende år i forhold til tilsvarende periode året før."