23948sdkhjf

Carlsberg og Royal Unibrew går sammen

Det er 20 år siden, at der kom pant på de første dåser og flasker herhjemme, og det skal fejres. Derfor går en lang række bryggerier, drikkevareproducenter og -importører sammen med Dansk Retursystem i en ny kampagne for at hylde pantsystemet.

Det danske pantsystem er unikt og et af verdens bedste med en returprocent på 93 procent, hvilket gør en forskel for klima og miljø. Alene sidste år skånede pantsystemet Danmark for udledning af 210.000 tons CO2 ved at genanvende materialerne til nye flasker og dåser. På de 20 år har danskerne pantet med end 16 milliarder gange. Hver dag bliver der således pantet 5,2 millioner flasker og dåser, oplyser Dansk Retursystem i en pressemeddelelse.

En del af kampagnen er en reklamefilm, der med et glimt i øjet og med skuespiller Thomas Bo Larsens genkendelige stemme viser de forskellige pantsituationer, som mange nok kan nikke genkendende til. Filmen kan ses på tv og sociale medier fra uge 25.

Følgende bryggerier, producenter og importører deltager i kampagnen:

Aqua d'Or mineral water, Thisted Bryghus, Bangs, Bryggeriet Skands, Bryggeriet Vestfyen, Bryghuset Møn, Coca-Cola, Co-Ro, Carlsberg, Danish Bottling Company, Fanø Bryghus, Frankly Juice, Fur Bryghus, Gamma Brewing Company, H.C. Andersen Brewery, Innocent, Krenkerup Bryggeri, Midtfyns Bryghus, Naturfrisk, Naturli' Foods, Nørrebro Bryghus, Olsens Bryghus, Red Bull Danmark, Royal Unibrew, Rynkeby, Skanderborg Bryghus, Svaneke Bryghus, Søbogaard, Thurø Bryghus, Ærø Bryggeri og Åben.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.104