Bønnepriser trækker ned i kaffe-regnskab
I det seneste regnskabsår har Peter Larsen Kaffe mistet indtjening, dels grundet stigende råvarepriser og dels på grund af øgede markedsføringsomkostninger.
Årets resultat er reduceret til 2,7 mio. kr. mod 3,9 mio. kr. året forinden.
En del af faldet i indtjeningen skal dog ses i lyset af, at kaffeimportøren i perioden har øget sine markedsføringsindsats, hvilket har medført betydelige omkostninger for virksomheden. Nogle aktiviteter, som ifølge importøren selv har ført til fortsat udbyggelse af sin position på det danske kaffemarked.
Succes med mobile kaffebarer
I det netop afsluttede regnskabsår har Peter Larsen investeret ressourcer i at udvide markedet for helbønne-segmentet og desuden satset hårdt på firmaets nye afdeling ”LIVE”, som består af mobile kaffebarer til brug på festivaler eller andre events.
Fremadrettet vil Peter Larsen fortsat øge sit fokus på at producere og distribuere miljøvenligt med bl.a. salg af certificerede produkter som Fairtrade-mærkede produkter lige som fokus fortsat vil være på miljøvenlig emballage, ristning af bønner på gas mv.