23948sdkhjf

SIAL: Inspiration til den danske fødevarebranche

Otte danske vidensinstitutioner og 30 virksomheder tager på netværkstur til den internationale fødevaremesse SIAL i Paris den 22.-23. oktober.
Den danske netværkstur til Paris er arrangeret af FoodNetwork, Agro Business Park, Enterprise Europe Network og Future Food Innovation i samarbejde med Fødevareklubben. Turens formål har været at samle flere tilbud under én og samme hat til danske vidensinstitutioner og fødevarevirksomheder med internationalt fokus.

- Vi tager til SIAL for at få inspiration til ny produktudvikling – ikke kun fra produkter, der ligner vores egne, men også fra andre produktgrupper, siger Benedikte Erritsø, produktchef i Hilton Foods, om deltagelsen i netværksturen.

Fokus på nye internationale kontakter og samarbejde
Deltagerne tilbydes én-til-én møder i forbindelse med matchmakingarrangementet SIAL Match 2012, der har til formål at matche projektidéer, iværksættere, etablerede virksomheder og vidensinstitutioner på tværs af landegrænser.

Her deltager i alt 439 virksomheds- og organisationsrepræsentanter fra i alt 28 lande, hvoraf ni kommer fra den danske netværksdelegation. Der er i skrivende stund arrangeret godt 1.000 møder, der på sigt potentielt kan medføre et konkret samarbejde.

- Matchmakingarrangementer er en nem, hurtig og omkostningseffektiv måde for besøgende at synliggøre deres tilstedeværelse på en messe. Her stilles der en mødefacilitet til rådighed, og deltagerne har på forhånd booket møder.

- Alt i alt er det en ressourcebesparende og uformel metode til at identificere og møde nye potentielle samarbejdspartnere, siger Kathrine Vejgaard Stage, projektleder i Agro Business Park.

Bud på de nyeste trends
Et andet tilbud på turen er messens eget trendafsnit, SIAL Innovation og SIAL d’OR, som viser nye produkter og innovationer inden for den globale fødevarebranche.

SIAL Innovation byder også på en konference, hvor besøgende har mulighed for at blive orienteret om en bred vifte af emner som fx generisk mærkeinnovation, forbrugertrends, analyse af innovation baseret på land og produktkategori, innovation i ”foodservice” og meget mere.

Messen, som er en af de mest betydningsfulde fødevaremesser i verden, forventer i år deltagelse af omkring 6.000 udstillere fra 100 forskellige lande. Messen har åbent i dagene 21.-25. oktober.
Læs mere om: SIAL
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078