Food Solutions sætter turbo på økologien
Aarhus-virksomheden Food Solutions har via et strategiforløb rustet sin økologiske produktlinje Madame Butterfly til et fremtidigt eksporteventyr.
- Gennem strategiforløbet har vi fået øget fokus på, hvad det er, vi er gode til, og vi har fået afdækket Madame Butterflys potentiale. FØDEVAREmidt-programmet har givet os mulighed for at stoppe lidt op og koncentrere os om det, vi har sat i søen, fortæller Kristian Lauridsen, direktør i Food Solutions.
I forløbets anden fase har Food Solutions med støtte fra FØDEVAREmidt skabt en grafisk identitet og konceptbeskrivelse for Madame Butterfly, og det har mundet ud i, at brandet er blevet lanceret på en selvstændig hjemmeside.
Hver opgave sin konsulent
- En række forskellige konsulenter har været tilknyttet undervejs afhængigt af den specifikke udfordring, der skulle løses, siger Kristian Lauridsen, der glæder sig over, at forløbet med FØDEVAREmidt har været gennemført trinvist, så han har kunnet fokusere fuldt ud på drift frem for udvikling, når det har været nødvendigt.
Samarbejdet med FØDEVAREmidt gik i gang i første kvartal af 2011, og Food Solutions står nu over for forløbets tredje fase, hvor et system til bedre og mere effektiv håndtering af deres kundekontakt skal udvikles.
Food Solutions er siden 2011 gået fra to til tre fastansatte medarbejdere, og virksomheden er som følge af tilknytningen til FØDEVAREmidt blevet langt mere udadvendt og har deltaget i flere fødevaremesser.
- Projektet har bragt en lang række positive resultater med sig, og nu er vi bedre rustet til både fremtid og vækst. Vi har bl.a. gjort vores univers klar til, at vi kan eksportere, siger Kristian Lauridsen.