23948sdkhjf

Ikea Danmark vinder international fødevarepris

Ikea Danmark har modtaget en pris for sit fokus på bæredygtige kyllinger i forsyningskæden. Og det glæder naturligvis møbelkæden, der vægter social ansvarlighed højt - også i sine restauranter.
Ikeas restauranter skal være med til at styrke kundens samlede oplevelse, når de besøger et af de fem danske varehuse. Derfor er Ikeas restauranter ikke blot et ekstra ben på forretning, men en del af det samlede koncept.

- Vi prioriterer vores restauranter på lige linje med vores møbeludstilling eller legelandet til de mindste. Af de omkring 10 millioner årligt besøgende i vores fem danske varehuse lægger rigtig mange vejen forbi vores restauranter, og her skal de naturligvis også mærke Ikeas værdier og vores fokus på social ansvarlighed, forklarerTina Lindharth fra Ikea Danmark.

Prisuddelingen fandt sted ved Compassion in World Farming i Paris, hvor European Good Farm Animal Welfare Awards uddelte flere priser.

Ikea Danmark vandt i kategorien ”Good Chicken Award”, som gives til en virksomhed, der enten bruger eller inden for 5 år har forpligtet sig til at bruge bæredygtige kyllinger i forsyningskæden – herunder bl.a. slagtekyllinger beskyttet i henhold til EU-direktiver.

Om 'Compassion in World Farming'
Det var sjette år i træk, at Compassion in World Farming uddelte European Good Farm Animal Welfare Awards og dermed sjette år i træk, at udvalgte virksomheder blev belønnet for deres indsats. Ifølge organisationen betyder denne indsats, at over 311 mio. høns, kyllinger, malkekøer, kalve og grise har fået et bedre liv.
Compassion in World Farming blev grundlagt i 1967 og er i dag anerkendt som den førende internationale organisation for husdyrs velfærd.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062