FoodTech lader udstillerne bestemme
Arrangørerne af dette års FoodTech-messe har lyttet til de besøgende fra 2010, som har været medvirkende til at bestemme en del af dette års temaer.
Det viser den undersøgelse, MCH i Herning lavede i kølvandet på forrige års messe, men spørgeskemaet bruges ikke bare som en anledning til at klappe hinanden på skuldrene i arrangørgruppen.
FoodTech ’12 består i år af tre temaer, hvor automatisering udgør det ene mens et styrket samarbejde mellem uddannelses- og forskningsinstitutioner og industrien udgør det andet. Det tredje tema er valgt som et direkte resultat af brugerundersøgelsen fra 2010.
- Normalt foretager vi en række mindre justeringer på baggrund af evalueringen, og det er sjældent, der sker de helt store ting. Men efter den sidste messe har mange udstillere nævnt et ønske om, at vi fokuserer på energieffektivisering, så denne gang har de altså været med til at sætte et stort aftryk på årets messe, for det er blevet et tema på FoodTech ’12, siger Klaus Erichsen, der er projektleder for messen.
Sikre på besøg fra Estland
Han forventer, at 260 udstillere står parate, når dørene til FoodTech ’12 åbnes tirsdag i næste uge, mens der er i år er gjort en særlig indsats for at invitere udenlandske gæster til messen i det vestjyske. Det er blandt andet sket i samarbejde med en London-baseret virksomhed, som har udført direct marketing for MCH i et forsøg på at nå ud til især det engelske marked.
- Men det er svært at sige på forhånd, hvor gæsterne kommer fra. Vi plejer at have en 10 til 14 procent besøgende fra udlandet, og kan vi nå samme andel denne gang, vil vi være godt tilfredse, understreger Klaus Erichsen, som i 2010 kunne notere sig, at 982 af 8.282 besøgende kom fra udlandet.
Det er dog allerede sikkert, at Estland vil være repræsenteret på FoodTech ’12. I samarbejde med Enterprise Europe Network arrangerer messen nemlig matchmaking om onsdagen, hvor der blandt andet vil være en estisk virksomhedsdelegation til stede.
Læs mere om matchmaking-arrangementet her .