Kapselkaffe foran gennembrud
Salget af kapselmaskiner steg med næsten 200 procent på et enkelt år og tendensen ventes at fortsætte.
Det viser en undersøgelse, som er foretaget af Tassimo, der netop er en kapselmaskine til blandt andet kaffe produceret af Kraft Foods i samarbejde med Bosch.
- Alene sidste år købte mere end 100.000 danskere en kapselmaskine, hvilket er stigning 199 pct. i forhold til året før. Så meget tyder på, at danskerne i højere og højere grad vil drikke kaffe på mere moderne måder i fremtiden, siger Helle Paarup Christiansen, Brand Manager for Tassimo i Danmark.
Tassimos undersøgelse viser, at det primært er folk i Hovedstaden samt i Syddanmark, der har taget den nye kaffebryggemetode til sig. Det er nemlig i disse to dele af Danmark, der er flest, der laver kaffe på en kapselkaffemaskine i deres hjem, hvorimod nord- og midtjyderne stadig laver mest kaffe på en almindelig filterkaffemaskine.
Fakta: Om undersøgelsen
Undersøgelsen omhandler danskernes drikkevaner i forhold til kaffe og andre varme drikke. Den er udarbejdet på baggrund af i alt 1.178 interview med repræsentativt udvalgte danskere på 18 år og derover. Undersøgelsen er udarbejdet af Epinion for Tassimo og er gennemført som en webbaseret undersøgelse på Epinions Danmarkspanel i september 2012.
Undersøgelsen omhandler danskernes drikkevaner i forhold til kaffe og andre varme drikke. Den er udarbejdet på baggrund af i alt 1.178 interview med repræsentativt udvalgte danskere på 18 år og derover. Undersøgelsen er udarbejdet af Epinion for Tassimo og er gennemført som en webbaseret undersøgelse på Epinions Danmarkspanel i september 2012.