23948sdkhjf

Samarbejde bliver vejen frem i Dansk Supermarked

Netto, Føtex og Bilka skal ikke længere slås om de samme kunder. I steder skal der hentes synergier gennem samarbejde.
Tidligere har det været særdeles småt med samarbejdet mellem Dansk Supermarkeds tre kæder. For et år siden satte Per Bank sig imidlertid i koncernchef-sædet, og det har været en af hans opgaver at skabe mere samhørighed i detail-koncernen.

- Det giver god mening, at lade Netto, Føtex og Bilka arbejde mere sammen på de indre linjer og på nogle områder også i forhold til kunderne. Vi har eksempelvis indført meget skarpe pristilbud på tværs af alle tre kæder, og det har været en succes, siger Per Bank til Jyllands-Posten.

Det er dog ikke kun koncernens kunder der skal nyde godt af synergierne mellem de tre kæder. Også internt i Dansk Supermarked skal et øget samarbejde nemlig være med til at forbedre koncernens økonomi.

Allerede nu har det blandt andet givet sig udslag i bedre indkøbsaftaler med leverandører, og Dansk Supermarked har ligeledes indgået en aftale med et reklamebureau, der fremover skal producere tilbudsaviser til alle tre kæder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.084