23948sdkhjf

Nu lancerer Arla flydende mad

Produktudviklings-maskineriet kører stadig for fuld tryk hos landets suverænt største mejerikoncern Arla Foods.

Senere på måneden lander de første produkter af et helt nyt tilsnit i butikkerne landet over, når Arla bruger sit Protein-brand til et måltid på flaske.  

Arla betegner det selv som en stor satsning i en pressemeddelelse, at man nu lancerer det såkaldte drikkemåltid Arla Protein Food to go her i landet - før England og Holland og forventeligt flere markeder. 

Flaske-måltidet er tilsat vitaminer, mineraler og fibre.

- Vi vil gerne være med til at udvikle drikkemåltids-området sammen med vores kunder. Vores forventning er, at vi kan vækste den relativt nye subkategori indenfor mælkebaserede drikkevarer. Men drikkemåltider er relativt ukendte for danskerne, og der ligger helt klart en masse arbejde i at forklare forbrugerne, hvordan produkterne kan anvendes og i hvilke situationer. Samt hvordan de er anderledes fra de produkter, der allerede er på markedet i dag, siger Henrik Lilballe, som er direktør for Arla Danmark.

Produktet er købt bredt ind af de danske detailkunder, og forbrugerne kan altså forvente at møde Arla® Protein Food to Go på hylderne, når de handler.

Drikkemåltids-segmentet er i vækst i lande som England og Tyskland, og de nye produkter er udviklet til at kunne begå sig på mange markeder.

- Vores bestræbelser på at udvikle en Arla-version af et drikkemåltid bidrog til, at vi igangsatte projektet, hvor vi nytænkte vores processer på tværs af afdelinger og markeder for så hurtigt som muligt at skabe et koncept med potentiale i hele Europa. Dette var et pilotprojekt for både konceptet og vores arbejdsproces, siger Henrik Lilballe.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078