23948sdkhjf

Kiwi har succes med momsfri frugt og grønt

Fire uger efter KIWI fjernede momsen på al frugt og grønt rapporterer discountkæden om tocifret salgsvækst.
Som den første dagligvarekæde herhjemme fjernede discountkæden Kiwi i starten af september momsen på al frugt og grønt. Efter fire uger viser de første tal for salget af momsfri frugt og grønt på kædens loyalitetskort, Kiwikort, at de danske forbrugere har taget rigtig godt imod chancen for at få billigere sunde varer.

Således er Kiwis salg af stykvis frugt og grønt gået frem med mellem 13 og 19 procent alt efter type, mens salget af økologisk frugt og grønt, købt med Kiwikort, er steget hele 50 procent de seneste fire uger.

- Vi har hele tiden haft en stærk tro på, at forbrugerne ville reagere positivt på vores enegang med momsfritagelse. Men det er rart, at prognoserne holder stik i virkeligheden. Danskerne er parate til billigere sunde varer, og der er handling bag ordene, når de siger, at de vil købe mere frugt og grønt, hvis bare det koster mindre, siger Carsten Hansen, kædedirektør i Kiwi.

Samlet set er antallet af ekspeditioner med Kiwis loyalitetskort vokset fra 13 til 24 procent siden kæden introducerede momsfri frugt og grønt. I samme periode er antallet af registrerede Kiwikort gået fra 112.000 til 121.000.

Læs mere om: Kiwi
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078