Kiwi har succes med momsfri frugt og grønt
Fire uger efter KIWI fjernede momsen på al frugt og grønt rapporterer discountkæden om tocifret salgsvækst.
Således er Kiwis salg af stykvis frugt og grønt gået frem med mellem 13 og 19 procent alt efter type, mens salget af økologisk frugt og grønt, købt med Kiwikort, er steget hele 50 procent de seneste fire uger.
- Vi har hele tiden haft en stærk tro på, at forbrugerne ville reagere positivt på vores enegang med momsfritagelse. Men det er rart, at prognoserne holder stik i virkeligheden. Danskerne er parate til billigere sunde varer, og der er handling bag ordene, når de siger, at de vil købe mere frugt og grønt, hvis bare det koster mindre, siger Carsten Hansen, kædedirektør i Kiwi.
Samlet set er antallet af ekspeditioner med Kiwis loyalitetskort vokset fra 13 til 24 procent siden kæden introducerede momsfri frugt og grønt. I samme periode er antallet af registrerede Kiwikort gået fra 112.000 til 121.000.