23948sdkhjf

Danske private-label-producenter med succes i Chicago

Otte danske fødevarevirksomheder har haft succes på messen for private label produkter i Chicago.
Food from Denmark og Danmarks Eksportråd havde endnu engang arrangeret en fællesstand på PLMA Chicago, som blev afholdt den 17.-18. november 2014 i Chicago.

De danske deltagere på fællesstanden var Heede Bolcher, Amanda Seafoods, Smoke It All, Crispy Food, Jakobsens, Vilsund Blue, Fynbo Foods og Back11Basics.

PLMA 2014
PLMA Chicago er USA's største private label messe og det er Private Label Manufacturing Association (PLMA) som står for arrangering af messen. PLMA Chicago afholdes hvert år i november i Chicago.

Smoke It All A/S, som producerer færdig røgsmuld har været en af udstillerne på den danske fællesstand og eksportchefen, Ove Vistisen udtrykker stor tilfredshed efter messen.

- Vi fik skabt rigtig gode kontakter via vores deltagelse med stand på PLMA i Chicago, både til relevante importører i USA og Canada samt indkøbere hos de store kæder af supermarkeder & Catering. Ligeledes mødte vi nogle af indkøberne fra Europa, bl.a. UK ASDA/Walmart samt en del af Lidl indkøberne. Mange kontakter opstår spontant og det er vigtigt at vise at man er en aktiv spiller i markedet, og dette viser man bedst ved at udstille på relevante messer. Vi er rigtig glade for at vi har valgt at udstille på PLMA Chicago – det er en god messe; den er mindre end PLMA i Amsterdam men kvaliteten af de kontakter vi har fået har været rigtig god, lyder det fra Ove Vistisen

Betydelige vækstrater for Private Label
Forbrugerne i dag er blevet mere opmærksomme på private label-produkter og at det ikke kun er billige produkter med lav kvalitet, men ofte gode kvalitetsprodukter, hvor der er value for money.

- Private label har i mange år været ’mindreværdig’, men det har ændret sig markant indenfor de sidste par år og der har været nogle betydelige vækstrater både i Danmark og på eksportmarkeder. Kæderne bruger deres private labels til at trække kunder til butikken og selv udvikle et unikt produktsortiment, som gerne skulle give mere loyale kunder, siger Adm. direktør Karsten Nielsen fra Food from Denmark A/S.

Food from Denmark A/S planlægger også at arrangere en dansk fællesudstilling på PLMA Chicago i november 2015, da man kan se stort potentiale for danske private label produkter i USA, hvor markedet for Private labelprodukter stadig er under udvikling.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.085