23948sdkhjf

Etiket-bøvl ramte Vestfyen hårdt

Bryggeriets årsresultat i høj grad påvirket af etiketter, der ikke ville makke ret
Byggeriet Vestfyen kom ud af regnskabsåret 2013/14 med et overskud på cirka 1,5 millioner kroner efter skat – langt under de seneste fire års resultater, der alle har ligget omkring 4-5 millioner.

Det er utilfredsstillende, nævner ledelsen i den økonomiske beretning. Forklaringen på den markante nedgang skal ikke mindst findes i problemer med en ny etiketmaskine. Vestfyen begyndte i februar en ombygning af sodavandstappelinien og pakkeafdelingen til 50 cl éngangs-flasker og købte samtidig den nye etiketmaskine.

Projektet blev gennemført efter planen, men så opstod der store udfordringer med såvel påsætning af etiketterne som manglende leverings og kvalitetsopfyldelse fra etiketleverandøren.

Perfekt sommer gav intet udbytte
Alt i alt medførte det meget overarbejde og indkøringsproblemer, som gjorde det svært at opretholde bryggeriets normalt høje leveringsevne. Trods det perfekte sommervejr gav den nye flasketype så meget overarbejde, at bryggeriet ikke fik noget udbytte af vejret, konstaterer ledelsen.

Omsætningen i 2013/14 var på knap 230 milllioner kroner. Vestfyen forventer i indeværende regnskabsår både en stigende omsætning og et bedre resultat – blandt andet som følge af de seneste investeringer. Der er også høje forventninger til relanceringen af Jolly Cola i ”old school-look” designet af Jim Lyngvild. Bryggeriet er i øjeblikket ved at indkøre hele Jolly-paletten med dåser og alle flaskestørrelser med det nye design.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.089