23948sdkhjf

Carlsberg scorer kassen til EM

Carlsbergs ølsalg slår alle rekorder til årets EM i fodbold. Bryggerikoncernen frygter, at ølslaget bliver negativt påvirket, hvis værtslandene bliver slået ud.
Carlsberg glæder sig over, at der til dette års EM er langet flere øl over disken end på samme tidspunkt for fire år siden i Portugal. Hovedsponsoren frygter dog for et dalende salg, hvis de to værtslande taber igen i aften.

- Det er stadig tidligt i turneringen, men vi er meget tilfredse med salget til de første kampe. Fanparkerne fungerer bredt set bedre end i Portugal i 2004 og vores salg har ligget højere end for fire år siden, siger international sponsordirektør Keld Strudahl fra Carlsberg.

Carlsberg har været sponsor for EM siden 1988 og bruger i år mellem 200 og 250 mio. kr. på at beholde rettighederne. Det seneste EM i Portugal medvirkede til en markant stigning i ølsalget på verdensplan på 25 pct. i juni måned i sammenligning med samme måned året før EM blev afholdt.

Kilde: EPN

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094