23948sdkhjf

SodaStream går ind på ølmarkedet

Nyt koncept gør det muligt at lave øl derhjemme på få sekunder
Verdens førende producent af danskvandmaskiner, SodaStream, introducerer nu et helt nyt øl-koncept, der gør det muligt at brygge øl derhjemme på få sekunder.

Det nye system til hjemmebryg hedder The Beer Bar. Det dækker over et koncept, der giver mulighed for at lave "frisk kvalitetsøl med danskvand og et specielt udviklet ølkoncentrat, der er brygget til perfektion", skriver SodaStream i en pressemeddelelse..

- The Beer Bar lanceres med den lette øl Blondie, der har en behagelig, autentisk smag og en aromatisk humle, og konceptet lader i al sin enkelthed forbrugere brygge deres egen øl på få sekunder ved at tilføre Blondie-koncentratet til frisklavet danskvand. Blondie indeholder 4,5 procent alkohol, ligesom øl fra mange andre globale brands, og én liter Blondie giver cirka tre liter færdig øl, skriver virksomheden.

- Vi er glade for at kunne lancere et brand, der er målrettet den globale og voksende trend med hjemmebrygget øl, konstaterer Daniel Birnbaum, der er administrerende direktør for SodaStream, i pressemeddelelsen.

- Kernen i vores eksisterende produkt; vores teknologi til tilsætning af kulsyre og vores store distribution danner et solidt grundlag for udvidelse af vores forretning til denne nye og voksende kategori. Det vælger vi nu at gøre med et dedikeret øl-brand, tilføjer han.

The Beer Bar er i første omgang tilgængeligt i SodaStream Tysklands online-shop og hos forhandlere i Schweiz. Nyheden ventes af komme til Danmark i slutningen af i år eller i begyndelsen af næste år.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078