23948sdkhjf

Kampagne om øko-mælk samler mejerier

Thise, Arla, Naturmælk, Øllingegaard og Økologisk Landsforening går sammen om at give salget af økologisk mælk et boost. Det sker med en fælles annonce-kampagne på mælkekartoner og i dagblade fra sidst i oktober.
  • Den økologiske landmand sprøjter ikke sine marker og bruger ikke kunstgødning.
  • Økologien sikrer en rig og mangfoldig natur.
  • Økologi beskytter også vores grundvand og giver os rent drikkevand.

Disse budskaber vil forbrugerne snart finde i annoncer i dagblade og på over en halv million kartoner med økologisk mælk. Det er mejerierne Thise, Arla, Naturmælk og Øllingegaard, der sammen med Økologisk Landsforening står bag en oplysningskampagne om nogle af økologiens mange fordele. Målgruppen er de danske forbrugere, især de mange, der indimellem køber økologisk mælk, men ikke gør det konsekvent.

Konkurrenter og kollegaer
Mejerierne har gode erfaringer med at samarbejde om fælles interesser og markedsføring - blandt andet, når de sammen med Økologisk Landsforening hvert år inviterer danskerne til Økodag, hvor de økologiske malkekøer kommer på græs. For selvom mejerierne er konkurrenter, er de også kollegaer. Derfor er de nu også sammen om at understøtte salget af økologisk mælk.

- Det er jo danske landmænd, som står bag både Thise, Arla, Naturmælk og Øllingegaard. Til daglig er vi konkurrenter, der udfordrer hinanden løbende. Men vi kan altså godt samarbejde, når det er til fælles gavn, siger mejerichef Leif Friis Jørgensen fra Naturmælk. - Med en stor mangfoldighed af mejeriselskaber på økologi, sikres forbrugerne et bredt udbud af produkter. Vi har i branchen et fælles mål for økologi, nemlig udvikling og et øget forbrug, tilføjer marketingsdirektør Jesper Friis fra Arla Foods.

Oplysningskampagnen starter den 25. oktober og fortsætter i fem uger.

Kilde: Økologisk Landsforening

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.115