Øko-nakkekoteletter sælger godt i Aldi
Friland har stor succes med at sælge nakkekoteletter fra økologiske frilandsgrise til Aldi-butikkerne i Tyskland.
For Aldi markedsfører nakkekoteletter fra Friland som en af sommerens grillvarer, skriver Friland Nyt.
Marinering i Tyskland
Friland har vinteren igennem nedfrosset store mængder økologiske nakkekoteletter, og de leveres nu løbende til marinering hos en underleverandør til Aldi.
Direktør Jürgen Hansen i Friland J. Hansen, som er Frilands tyske datterselskab, siger at salget går overraskende godt.
Producenten af økologisk svinekød var forberedt på at levere 100 tons nakkekoteletter, men allerede i starten af juni er der leveret 120 tons økologiske nakkekoteletter til marinering.
Markedet vokser
Frilands tyske datterselskab Friland J. Hansen GmbH i Kiel har i øvrigt netop fejret 10 års jubilæum.
I 2006 blev virksomheden købt af Friland A/S og har siden udvidet aktiviteterne, blandt andet ved at varetage slagtning og opskæring af økologiske grise i Tyskland samt siden 2009 at have ansvar for hovedparten af Frilands eksportaktiviteter i Europa.
- Det europæiske marked for økologisk kød vokser hele tiden, og sammen med Friland i Danmark kan vi i dag glæde os over, at være blevet Europas førende udbyder af økologisk kød. Det glæder jeg mig til sammen med mit team af medarbejdere at udvikle i de kommende år - til økonomisk glæde for landmændene og økologisk glæde for miljøet, siger stifter Jürgen Hansen til Friland Nyt.
Selskabet har i dag syv medarbejdere.