23948sdkhjf

Øko-nakkekoteletter sælger godt i Aldi

Friland har stor succes med at sælge nakkekoteletter fra økologiske frilandsgrise til Aldi-butikkerne i Tyskland.
Tyske discount-kunder har denne sommer mulighed for at lægge økologiske nakke-koteletter på grillen.

For Aldi markedsfører nakkekoteletter fra Friland som en af sommerens grillvarer, skriver Friland Nyt.

Marinering i Tyskland
Friland har vinteren igennem nedfrosset store mængder økologiske nakkekoteletter, og de leveres nu løbende til marinering hos en underleverandør til Aldi.

Direktør Jürgen Hansen i Friland J. Hansen, som er Frilands tyske datterselskab, siger at salget går overraskende godt.

Producenten af økologisk svinekød var forberedt på at levere 100 tons nakkekoteletter, men allerede i starten af juni er der leveret 120 tons økologiske nakkekoteletter til marinering.

Markedet vokser
Frilands tyske datterselskab Friland J. Hansen GmbH i Kiel har i øvrigt netop fejret 10 års jubilæum.

I 2006 blev virksomheden købt af Friland A/S og har siden udvidet aktiviteterne, blandt andet ved at varetage slagtning og opskæring af økologiske grise i Tyskland samt siden 2009 at have ansvar for hovedparten af Frilands eksportaktiviteter i Europa.

- Det europæiske marked for økologisk kød vokser hele tiden, og sammen med Friland i Danmark kan vi i dag glæde os over, at være blevet Europas førende udbyder af økologisk kød. Det glæder jeg mig til sammen med mit team af medarbejdere at udvikle i de kommende år - til økonomisk glæde for landmændene og økologisk glæde for miljøet, siger stifter Jürgen Hansen til Friland Nyt.

Selskabet har i dag syv medarbejdere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109