23948sdkhjf

Rema 1000 har vokseværk

I dag åbner den norsk-ejede discountkæde butik nummer 200 i Danmark. Og de kommende år byder på flere butiksåbninger, især på Sjælland.
Efter et travlt efterår med 13 åbninger, to udvidelser og fire flytninger, når kæden i dag en milepæl, når administrerende direktør Henrik Burkal sammen med købmand Claus Hessellund Jacobsen kan byde borgerne i Præstø velkommen i Rema 1000s butik nr. 200.

- For os handler det ikke om at være størst, men om at skabe vores helt eget koncept med udgangspunkt i discount, og hvor købmanden spiller en vigtig rolle for service og lokalkendskab. Dette, koblet med et sortiment baseret på sunde holdninger og til lave priser, er åbenbart et koncept, som mange danskere synes godt om. Vi mærker i hvert fald stor interesse omkring vores nye og kommende butikker, siger Henrik Burkal, administrerende direktør i Rema 1000.

Ekspansionen fortsætter
Siden 2005 er omsætningen fordoblet, og antallet af butikker er steget fra 123 til dagens butik nr. 200. I 2010 blev det således til hele 22 nye butikker, heraf de 13 i andet halvår.

Henrik Burkal forventer, at udviklingen vil fortsætte i samme tempo de kommende år.

- I dag ringer folk ligefrem til os for at spørge, om ikke vi kan åbne en Rema 1000 butik i deres by, siger Henrik Burkal.

Fokus på Sjælland
Rema 1000 startede som et jysk fænomen, men har over årene spredt sig østover, så kæden i dag har 65 butikker øst for Storebælt.

- Supermarkederne har i nogle år været foran, når det gælder holdning til et sundt og ansvarligt forbrug af dagligvarer. Vi har sat os for at vise, at man også kan tage stilling, leve sundt og tage ansvar, når man handler discount. Derfor gør vi bl.a. meget ud af økologi, fairtrade, danske produkter og nøglehulsmærkede varer, og vi forsøger at hindre madspild ved ikke at tilbyde mængderabatter, men kun lave etstykspriser. Vi kalder det discount med holdning, siger Henrik Burkal.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08