Discountkæde vil fordoble butiksantallet
Kiwi vil fordoble antallet af butikker fra de nuværende 75 til 150 de kommende år.
- Alle vil have en del af væksten, og derfor er der benhård kamp på markedet netop nu. Vi vil ekspandere kraftigt for at opnå en kritisk masse og få konceptet udrullet, men vi er klar over, at vi som de senest tilkomne har noget at skulle indhente, siger Bjarne Bank, direktør i Kiwi Danmark, til Jyllands-Posten.
Den Dagrofa-ejede discountkæde, som i 2010 havde et underskud på over 50 mio. kr., er dog langt fra alene om at ville udvide.
Krisen har skærpet konkurrencen
- Der er ingen tvivl om, at det danske marked er præget af hård konkurrence netop nu. Kampen er blevet skærpet i takt med krisen, og det, vi oplever nu, er en regulær priskrig, hvor alle aktører overvåger hinanden og kæmper om de gode lokationer, siger direktør for Dagrofa, Henrik Gundelach.
I kampen om kunder og de bedste butiksplaceringer har Fakta allerede planerne på plads for 20 nye butikker i år. Med sine 372 butikker er Fakta landets næststørste discountkæde.
Hos Rema 1000, der har 205 butikker i Danmark, er målet 15 nye butikker om året.