Cocios overskud skrumper
Indtjeningen fra salg af chokolademælk og andre produkter fra Cocio faldet med 10 millioner i 2010.
Faldet skyldes til dels frasalg af forretningen udenfor Danmark. Samtidig er der investeret mere i markedsføring end tidligere år på grund af den stærke konkurrence på markedet.
Resultatet af den primære drift var 3,6 mio. kr., hvor det i 2009 lå på 14,6 mio. kr.
Overskuddet efter skat endte på 2 mio. kr., en mærkbar reduktion i forhold til de 12,8 mio. kr. selskabet havde i overskud i 2009. På baggrund af afsætnings- og omkostningsniveauet betegnes resultatet som værende tilfredsstillende.
Større satsning på iskaffe
I 2010 indgik Cocio en brandlicensaftale med kaffekæden Starbucks om produktion af RTD iskaffe-produkter til det europæiske marked.
Selskabets strategi frem mod 2015 sætter Cocio-mærket og chokolademælk som kernen i forretningen. Samtidig arbejder man på at øge rollen indenfor iskaffesegmentet i Europa.