En kold fra Carlsberg-kassen - på papirflaske, tak
Carlsbergs ønske om at skabe verdens første "papirølflaske” af bæredygtige træfibre er endnu tættere på målet end nogensinde. Det oplyser Carlsberg i en pressemeddelelse.
Bryggerigruppen serverer i dag fredag en kold Carlsberg i to helt nye papirflaske-prototyper som en del af bæredygtighedstopmødet C40 i København.
Tre andre globale selskaber tilslutter sig samtidig visionen om at udvikle mere bæredygtige emballager ved hjælpe den nye papirflasketeknologi.
Der er tale om to helt nye prototyper af den såkaldte Green Fibre Bottle - begge er fremstillet primært af bæredygtigt dyrket træfiber.- Vi fortsætter med at innovere på tværs af vores emballagetyper, og vi er glade for de fremskridt, vi indtil nu har gjort med vores grønne fiberflaske. Selv om vi ikke helt har nået målet endnu, er de to prototyper væsentlige skridt på vejen til at realisere vores ultimative ambition om at bringe denne banebrydende teknologi til markedet. Innovation tager tid, og vi fortsætter samarbejdet med førende eksperter om at klare de resterende tekniske udfordringer, på samme måde som vi gjorde med vores plastikreducerende Snap Pack, siger Myriam Shingleton, Vice President, Group Development i Carlsberg-gruppen.
Nye partnere om bord Carlsberg får nu følgeskab af The Coca-Cola Company, The Absolut Company og L’Oréal i et papirflaskefællesskab, som Paboco® lancerer i dag. Gittan Schiöld, adm. direktør for Paboco®, siger: - Det hele handler om samarbejde! Vi samarbejder på tværs af værdikæden, deler risikoen og er fælles om vores vision om, at papirflasken vil blive en realitet, som grundlæggende vil ændre branchen for altid. |