Coop kaster sig ud i priskrig på 500 varer
Coop sænker nu priserne på en række hverdagsvarer i SuperBrugsen og Kvickly. Det sker med programmet "Discountmatch", hvor 500 varer hver uge bliver sammenlignet med Netto, Rema 1000 og 365discount. Hvis prisen er lavere i en af de tre discountkæder, bliver prisen sænket i SuperBrugsen og Kvickly.
”Discountmatch" er et signal om, at priserne på fødevarer generelt skal ned, fortæller Allan Kristoffersen, koncerndirektør i Coop samt kædedirektør for SuperBrugsen og Kvickly, i en pressemeddelelse.
- Ved at fastlåse prisen på 500 af vores egne varemærker til discountmarkedet vil vi sende et signal til alle vores leverandører om, at priserne generelt skal ned. Inflationen er ved at aftage, og udgifterne til at producere varerne bør også være faldende, og det skal man kunne mærke som forbruger, siger Allan Kristoffersen.
”Discountmatch” omfatter varer på tværs af sortimentet i SuperBrugsen og Kvickly, som udskiftes løbende i forbindelse med sortimentsændringer, udskiftning af leverandører og lignende.