23948sdkhjf

Ny undersøgelse afslører danskernes slikvaner

For 40 år siden lancerede Haribo Matador Mix på det danske marked. I den forbindelse har slikproducenten i samarbejde med Epinion undersøgt danskernes slikvaner.

- Vi kender danskernes købsvaner, men ikke deres indgående forhold til slikket i poserne. Undersøgelsen viser et godt billede af, hvem danskerne er - men også hvilke adfærdsforskelle, der er på os, både regionalt og aldersmæssigt, siger Haribos danske landechef, Jannich Dibbern, i en pressemeddelelse.

Deltagerne i Haribos undersøgelse er enige om, at slik primært nydes i weekenderne. Kun 1 procent spiser udelukkende slik i hverdagene, mens 43 procent kun spiser slik i weekenderne.

52 procent svarer, at begrebet "fredagsslik" er det vigtigste element i fredagshyggen.

Desuden viser undersøgelsen, at 78 procent af de adspurgte danskere opbevarer nemlig deres slik i en decideret slikskuffe eller i et slikskab. I den modsatte ende finder man 4 procent, der konsekvent opbevarer deres slik et hemmeligt sted.

Der spises der over 10 millioner poser Matador Mix om året. Det svarer til 6,8 procent af den samlede mængde slik, der spises i Danmark, lyder det ifølge selskabet i en pressemeddelelse.

Indholdet i Matador Mix-posen har ikke ændret sig over årene, bortset fra en enkelt tilføjelse af Cola Pesetos, og det alsidige indhold er grunden til, at posen kan fortælle meget om dem, der spiser den, ifølge .

.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078