Arla Sverige sænker priserne med op til 15 procent
I takt med at landmændene har fået reduceret deres kompensation flere gange i år, vil Arla Sverige sænker fra og med i dag priserne på adskillige af koncernens produkter i retning mod dagligvarehandelen. Håbet er at starte en kædereaktion, der i sidste ende resulterer i flere penge til landmændene.
- Forbrugerne har det svært. De skal have råd til vores produkter, så landmændene får betaling, forklarer Max Wallenberg, pressesekretær hos Arla Sverige.
Prisnedsættelsen blev annonceret sidst i maj og gælder produkter fra alle segmenter, såsom yoghurt, ost og mælk.
- Der er måske nogle få undtagelser, der ikke bliver nedsat. Men samlet set bliver nedsættelserne mellem 5 og 15 procent.
Det er dog ikke sikkert, at Arlas nedsættelser vil blive synlige på prisskiltene, da det i sidste ende er op til butikkerne, påpeger Max Wallenberg.
- Hvor meget, der når ud til kunderne, er svært at sige. Men vi forventer, at nedsættelserne vil være synlige i butikkerne. Vi nedsatte priserne for cirka fire måneder siden, og det har haft indvirkning mange steder, siger Max Wallenberg.