23948sdkhjf

Rekordsalg: Producent fordoblede afsætningen af suppe i våd sommer

Hvad gør danskerne, når deres sommer spoleres af regn og rusk? Spiser suppe. I hvert fald solgte Danish Crown over 50 procent mere Mou-suppe i de drivvåde måneder juli og august i år i forhold til samme periode i 2022.

- Det siger vist alt om sommervejret, at vi aldrig før har solgt så meget Mou-suppe, som vi gjorde i år, siger Peter Bendixen, salgsdirektør hos Danish Crown, i en pressemeddelelse.

Slagterikoncernen mere end fordoblede desuden salget af okse- og kalvekødsprodukterne i Boost-serien og solgte 30 procent flere grillprodukter af fersk svin. Modsat faldt forbrugernes appetit efter pølser sammen med temperaturerne i juli og august.

- Hvis vi skal summere salget af grillprodukter op i år, er der både plusser og minusser. Det er stærkt, at vi løftede salget af ferske grillprodukter af gris, men desværre trak dårligt sommervejr i ferieperioden det samlede salg af især marinerede produkter og pølser ned, fortæller salgsdirektør Peter Bendixen.

Den grå og fugtige sommer kunne også mærkes hos Danish Crown Beef, der dog samlet har kunnet øge grillsalget i år med cirka 30 procent i forhold til sidste år. Det skyldes især en god start på grillsæsonen, hvor Danish Crown havde svært ved at følge med efterspørgslen.

- Det fik vi rettet op på. Alt i alt var salget okay, men jeg må indrømme, at vi satte næsen op efter mere, da vores produkter bare blevet revet ned af hylderne i maj og juni, siger salgsdirektør i Beef Henning Sønnichsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063