Som fødevarevirksomhed skal man gå både med livrem og seler, før man slipper godt fra at markedsføre et produkt som mere klimavenligt end andre.
Risikoen for at blive beskyldt for "greenwashing" er overhængende, for alle påstande om CO2 og klimavenlighed skal dokumenteres til bunds.
Mejerigiganten Arla Foods har tidligere fået på puklen her i lan...
Arla henter merpris på særlig mælk i britiske supermarkeder
Starbucks og tre af landets største supermarkeder vil sælge ny premiummælk fra Arla, som også kan nå det danske marked
Koncerndirektør Peter Giørtz-Carlsen har det overordnede ansvar for Arla Foods' europæiske forretning. Graham Flack/Arla Foods
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement