23948sdkhjf

Plantebaseret mad har det svært i markedet

Siden sidste år er antallet af de grønne fødevarer i supermarkederne blevet mindre

Selv om de plantebaserede fødevarer har medvind i de officielle kostråd og klimadebatten, er det ikke noget, der for alvor rykker på salget. 

Tværtimod er sortimentet blevet mindre i supermarkederne i år.   

Ifølge en ny undersøgelse, som Dansk Vegetarisk Forening står bag, er der sket et fald på seks procent i udbuddet i år, når man sammenligner med sidste år.

- Generelt scorer mange af supermarkederne lavere i undersøgelsen i år end sidste år grundet det store fokus på at konkurrere med andre supermarkeder om at have de laveste priser på produkterne. Dette tager desværre fokus fra at implementere flere plantebaserede produkter og løsninger, som kan hjælpe forbrugerne med at træffe grønnere valg i købssituationen, siger Marie Luja Rasmussen, projektleder i Plantebaseret Videnscenter i en pressemeddelelse fra årets Plant Food Festival i København. 

Her vandt Naturli’ Smørbar prisen som årets bedste plantebaserede produkt, mens Planteslagernes “Svampebøffen” vandt prisen som årets nye plantebaserede produkt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093