23948sdkhjf

Fødevarevirksomhed dropper kreativt navn for eksportens skyld

Mens det kniber voldsomt med et egentligt boom for de plantebaserede  fødevarer herhjemme, har flere af de mest ambitiøse kødfri virksomheder kastet sig over større eksportsatsninger.

Det gælder blandt andet Organic Plant Protein med en stor fabrik i østjyske Hedensted.

Læs også Kendt ejer af tabsramt planteproteinfabrik: Der er overskud i sigte (food-supply.dk)

Men også Planteslagterne med base i Kødbyen i København melder nu en målsætning ud om 80 procents vækst i eksporten her i 2024. Det kommer efter en tilsvarende vækst sidste år - men her dækker de 80 procent både ind- og udland.

Den øgede satsning på udlandet får dog samtidig Planteslagterne til at droppe et af branchens mest kreative navne til fordel for et nyt, PerfectSeason, der gør sig bedre udenfor Danmark. 

- Det er i udlandet, at de største muligheder for vækst ligger, men også impact på miljøet - da Danmark svarer til en landsby i Tyskland. Vi ændrer derfor nu navnet, så vi kan stå endnu stærkere hos de udenlandske forbrugere, siger Henrik Have Christensen, der er medstifter af PerfectSeason i en pressemeddelelse.

Virksomheden med det nye navn sigter især på Tyskland og England.

Bag virksomheden står foruden Henrik Have Christensen, medstifterne Emil Andersen og Emil William Götze.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078