Snackkæmpe er tilfreds trods milliontab
Resultatet er både tilfredsstillende og i tråd med forventningerne hos ledelsen. Det skriver Mondelez Danmark ApS i årsrapporten for 2019, som netop er offentliggjort.
Resultatet efter skat tager et dyk fra 12,3 til 2,1 mio. kroner, selv om omsætningen stiger med cirka 1 procent til 746,5 mio. kroner.
Når ledelsen alligevel erklærer sig tilfreds, skyldes det blandt andet, at man har afsat midler til afgørelsen af en længevarende Transfer Pricing-sag. Det fremgår da også af regnskabet, at Mondelez Danmark ApS har justeret skatteindbetalingen for 2019 med næsten 7 mio. kroner.
Corona skaber usikkerhed
Mondelez – der på verdensplan står bag kendte brands som Côte d’Or, Marabou, Oreo og Toblerone – forventer da også at være tilbage på sporet i år med et resultat efter skat på 10-15 mio. kroner.
I den forbindelse fremgår det, at corona skaber en vis usikkerhed, selv om virusudbruddet altså endnu ikke har haft direkte negativ indflydelse på driften.
Mondelez beskæftiger i Danmark 53 ansatte med hovedkontor i Brøndby.